Sunday 7 April 2013

Melampau!! Billboard Sultan Diganti Dengan Billboard PR!


.

Sabak Bernam: Penduduk di sini terkejut dan kecewa kerana gambar Sultan Selangor pada papan iklan di Jalan Klang - Teluk Intan berhampiran Kampung Tebuk Pulai telah diturunkan dan digantikan dengan iklan kempen politik Pakatan.

Tindakan ini bukan sahaja mencerminkan kekasaran kepimpinan Pakatan di Selangor tetapi juga tidak menghormati institusi diraja, kata Sungai Air Tawar ADUN Datuk Raja Ideris Raja Ahmad.

"Ini menunjukkan bahawa kepimpinan Pakatan yang sering menyalahgunakan kuasa mereka, termasuk menggunakan Majlis Daerah Sabak Bernam, untuk keuntungan politik."

Sabak Bernam Penyokong Barisan Nasional 'Pengerusi Kelab Ngiam Siau Toi berkata menggantikan Sultan gambar Selangor dengan Pas, PKR dan DAP iklan kempen politik adalah satu tindakan terdesak.

"Orang-orang Sabak Bernam sudah boleh menilai parti mana yang lebih dipercayai dan bertanggungjawab.

"Barisan Nasional harus menjadi pilihan yang jelas kerana ia telah membuktikan dirinya mampu melindungi kepentingan rakyat."

Pemerhatian oleh akhbar New Straits Times hari ini juga mendedahkan bahawa selain daripada Kampung Tebuk Pulai papan iklan, papan iklan lain membawa gambar Sultan Selangor berhampiran Balai Polis Sungai Besar juga telah digantikan dengan iklan Pakatan.

"Tiada siapa yang mempersoalkan langkah oleh sebuah parti politik untuk meletakkan iklan politik.

"Hanya tidak membuang imej sultan dan menggantikan mereka dengan orang-orang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Mereka boleh meletakkan iklan yang lain," katanya Ngiam.

Residen Mohd Zaini Saari, 41, berkata tindakan Pakatan adalah memalukan dan menunjukkan tidak hormat kepada institusi diraja.

"Tiada apa-apa seperti ini pernah berlaku sebelum ini." SUMBER!

No comments:

Post a Comment