Friday 25 January 2013

Anwar Al-Juburi Juga Mahu Jejak Kaki Ke Bumi GAZA?

"Najib Tolong laa bawa saya sekali g Gaza"

Tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melawat ke bumi Gaza Rabu lalu disifatkan "kurang bijak" oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana gagal untuk mengiktiraf pergerakkan Fatah dan pemimpinnya Mahmoud Abbas.

Ketua pembangkang itu turut membandingkan kesilapan Perdana Menteri terhadap Fatah dengan Presiden Mesir, Mohammaed Morsi dan Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdorgan yang mengiktiraf kedua-dua Hamas dan Fatah. 

“Najib sememangnya kurang bijak oleh kerana beliau sepatutnya menghubungi kedua-duanya,” katanya kepada pemberita merujuk kepada Abbas dan pemimpin Hamas Ismail Haniyeh.

 Turut hadir dalam sidang media tersebut ialah Naib Presiden PKR Tian Chua, Timbalan Presiden Keadilan Azmin Ali, dan Penyelaras Keadilan Wangsa Maju Datuk Dr. Tan Kee Wong.


Selain itu, Anwar turut mendakwa tindakan najib melawat ke bumi Gaza hanya bersikap politik kerana kerajaan tidak pernah mengiktiraf Hamas sebelum ini.

“Mereka melakukan kekhilafan … Dengan mencuba untuk memenangi umat Islam (di Malaysia), mereka terlupa untuk mengingati kepentingan menunjukkan keseimbangan dan keadilan polisi luar negara kita terhadap Palestin,” ujarnya lagi.

Selanjutnya KLIK DISINI!


NOTE : Weh PELIWAT..Takyah nak sebok lah nk fitnah org.. Kalau Najib yang pergi tolong saudara-saudara Islam kat Gaza kau panggil "Kurang Bijak" dah tu kau yang duk mengangkang kat sini kau buat apa? Main sama Shamsidar ka? haishhh.. Kau tu orang suruh pergi GAZA kau pergi sembah Soros kat AMERIKA apa cerita? orang suruh bantu saudara-saudara di GAZA kau sbok ikhtiraf and sokong ISRAEL LAKNATULLAH..hancur ANWAR AL-JUBURI! 

No comments:

Post a Comment