Saturday 16 February 2013

Haron Din Tekad Bawa Jihad USTAZ NASHA Dalam PRU Akan Datang!



Kelihatan keputusan Timb. Mursyidul Am PAS Haron Din untuk bersara dari bertanding pada Pilihan Raya Umum Malaysia bersifat sementara. Haron Din dilihat 'menarik semula' persaraan tersebut setelah mengesahkan bakal bertempur menjadi salah seorang calon pada PRU13 kelak.

Kenyataan terbaru beliau tidaklah mengejutkan Pimpinan BN sebenarnya. Akan tetapi, ianya telah mengejutkan puak2 Parasit PAS yang punyai misi menumbangkan Haron Din dari terus berkuasa dalam parti.



Lonjakan Haron Din secara drastik itu mencacatkan agenda Puak Parasit yang berjaya menghakis pengaruh tokoh2 Pro Ulama' seorang demi seorang. Malah sumber menjelaskan keputusan beliau bagi mewakili suara akar umbi Pro Ulama' setelah wakil tertinggi Ustaz Nasharudin berjaya ditumbangkan tanpa bermaruah.

Ianya bukan sahaja diputuskan beliau sejurus pemecatan Ustaz Nasha, Haron Din didakwa khuatir ketirisan tokoh2 Pro Ulama PAS di Dewan Rakyat setelah melihat tahap kesihatan rakan akrab beliau mewakili Parlimen Baling Ustaz Taib Azamuddin yang kian uzur berdepan penyakit yang ditanggung sekian lama.
Sudah puak2 PKR pimpinan Anwar berang dengan sikap Haron Din. Anwar semakin bosan dengan 'gangguan2 liar' puak2 Pro Ulama' dari mencapai misi beliau menggenggam jawatan Perdana Menteri Malaysia.


Kuasa Pro Ulama' PAS di Dewan Rakyat yang dilihat bakal lupus serta merta sejurus PRU13 menjadi pendorong buat Haron Din. Beliau bakal menghalang sebarang usul yang menentang arus perjuangan Islam, sebagaimana yang dihujahkan Khalid Samad berkaitan penggunaan Kalimah Allah di Parlimen 1 ketika dahulu.
Kini, pelan baru dilaporkan sedang dipergiat bagi menghalang Haron Din menjadi salah seorang calon mewakili PAS pada PRU13.


Persoalannya, setelah Hasan Ali dan Ustaz Nasha 'tumpas'. mampukah Haron Din menjadi kubu dan benteng pertahanan Kumpulan Pro Ulama'?

Kebalkah kekuatan Haron Din berdepan dengan ugutan2 dari puak2 Parasit.

Mungkin ini peluang terakhir.

No comments:

Post a Comment