Saturday 2 February 2013

Aitt Pembangkang pon Amek BR1M? HAHA

-Gambar sekadar hiasan tiada kene mengena dengan mamat pegang beg tu-

AL-Kisah.. Cerita ni berlaku tadi pagi tadi bila saje-saje laa g tengok event pelancaran BR1M 2.0 kat sebelah Galaxcy Ampang ni yang gua rasa event ni lebih kurang 10,000 orang kot yang datang n kebanyakannya datang dari kawasan ampang n pandan sebab nak claim BR1M cz event ni untuk area pandan dan Ampang je dulu. Untuk kawasan lain bakal menyusul. So tunggu ok.

BR1M ni sebenarnya untuk golongan yang berpendapatan rendah n gaji bawah RM2500. Golongan yang belum berkahwin pon dapat BR1M beb. haaa sebab tu laa cerita ni gua mau share sama korang ini story. haha

OK. Tengah saje2 jalan ade lah bende yang buat gua terkejut n perhatian gua. ape yang gua terkejut tu member gua sendiri yang terkenal dengan post-post pembangkang kt FB tu pon tengah sebok dok bagi borang BR1M untuk claim RM500 (tak mampu nak sara anak bini mamat ni sebenarnya)

Seb baik laa PM ni baik tak kira lu ni pembangkang or tak, lg satu kalau gua pecah mulut kt situ cmfirm2 lu kene pijak bro kt situ? ye dok?

Katanya blah pembangkang ni bagus sangat tapi tak segan ke g claim BR1M tu bro? Asal tak g mintak kat Anwar Al-Juburi kebanggaan lu? pfft~

Lagi satu, jangan laa nak poyos sangat dengan lu punya PR tu sucker time lepak ngan aku.


NOTE : Apa yang menariknya Perdana Menteri jugak memperuntukkan RM120 juta untuk membantu Syabas bagi menangani krisis air di negeri Selangor yang ditadbir Khalid gagap. 

Psst~~ Khalid taknak say "thks" to PM? ;)

No comments:

Post a Comment